8 Ocak 2015 Perşembe

No-poo uygulaması nedir? Nasıl Uygulanır? Benim kısa süreli deneyimim!

Herkese merhaba! No poo uygulamasını bilmeyen kaldı mı bilmiyorum ama benim son zamanlarda oldukça ilgimi çeken bir yöntem oldu.
   No-poo nedir? Saçları şampuansız yıkamak temizlemek anlamında kullanılır.
   Öncelikle saçlarımın yapısından bahsedeyim, saçlarım ince telli dipleri çok yağlanan uçları ise kuru bir tipe sahip.Saç diplerimin aşırı yağlanması sonucu saçlarım çok hacimsiz duruyor ve akşama kadar hafif yağlanmaya başlıyor ertesi günü  ise günlerce yıkanmamış gibi duruyor...
   Hangi şampuanı kullanırsam kullanayım saçlarımın bu yağına çözüm bulamadım...
   Bu yöntemi araştırırken okuduklarımdan öğrendiğim şey ise şampuanlarında aynı deterjanlar gibi çok fazla kimyasallar içerdiği ve saçtaki yağı tamamen yok ettiği için vücudun daha fazla yağ salgıladığından saçların aşırı yağlanmasına sebep olduğu ve gözenekleri tıkadığıydı.

    Peki bu no-poo nasıl uygulanır,iki yöntemi var.
Birincisi sadece suyla saçları yıkamak.
İkincisi ise saçları karbonat ve elma sirkesiyle yıkamak. 
   İkinci yöntemi nasıl uyguluyoruz diye merak edenler varsa eğer bir bardak suya bir kaşık karbonat koyuyoruz (saç çok yağlı ise daha fazla karbonat koyabiliriz)ve karıştırıyoruz bu şampuan yerine geçiyor. Sirke ise saç kremi yerine geçiyor bunuda bir bardak suyla karıştırıp içine biraz da sirke koyuyoruz.Bu saçları yumuşatıp parlamasını sağlıyor.

   Gelelim benim deneyimlerime:

1. gün: Saçlarımı sadece suyla yıkadım.Saçlarımı kuruttuktan sonra saç diplerim yağlıydı.Yani şampuana alışan saçımı ilk yıkamada sadece suyla temizleyemedim.
2. gün: Saçlarımı karbonatla yıkadım bir bardak suya bir kaşık karbonat karıştırdım ama bu şekilde rahat dağıtamadım saçlarıma o yüzden elime biraz döküp istediğim yerleri masaj yapar gibi ovaladım. Elma sirkesi henüz almadığım için sirkeyle son durulamayı yapamadım.
   Sonuç: saçlarım temiz görünüyordu ama alt kısımları temizleyemedim alt kısımları ağırlaşmıştı ayrıca  taraması biraz zor oldu.Kuruttuktan sonra ise saçlarım kazık gibiydi sertti ama istediğim şekli vermek kolaydı ayrıca elektiriklenmiyordu ve saçlarım hacimsiz değildi.
3.gün: Karbonatla ikinci yıkayışım.Etkisi ikinci günde ki gibi.
4. gün: Saçlarımı yıkamadım saçlarım yağlandı ve çok ağırlaştı.
5.gün: Bol bol karbonat sürdüm saçıma ovaladım masaj yaptım sonra elma sirkesiyle duruladım.Kuruttuktan sonra saçlarım inanılmaz ağır arka tarafların kökleri acayip yağlı duruyordu Ön kısımları ise yağdan çok fazla arınmamıştı. Ayrıca sirkenin kokusu da hafiflemiş olsada garip kokuyordu.
   Sonuç: Koşarak gittim banyoya ve şampuana sarıldım! Saçlarımı yıkadım oh be dedim benden bu kadar! No-poo  uygulaması bana göre değilmiş oysaki çok heveslenmiştim ve umutlanmıştım.

   Sizler bu no-poo uygulamasını hiç denediniz mi ? 


1 yorum: